Excursie Vlietlanden

De Vlietlanden is in beheer van Natuurmonumenten. Het is een zeer kwetsbaar en uniek moerasgebied in Vlaardingen. De Vlietlanden zijn gesloten voor publiek en worden alleen betreden buiten het broedseizoen voor onderhoud. LIW leden zijn uitgenodigd om de daar voorkomende insecten te inventariseren.

Voorwaarde is dat de lijst van geïnventariseerde soorten ter beschikking komt van Natuurmonumenten.

Praktische informatie

Wij varen met de onderhoudsploeg mee, er is dus geen mogelijkheid later te komen of om eerder weg te gaan.

De opstapplaats is per fiets bereikbaar.

Er zijn parkeermogelijkheden, maar daarna moet er nog circa 700 meter worden gewandeld voor de opstapplaats.

De Vlietlanden zijn zeer nat, dus waterdichte schoenen of laarzen zijn aanbevolen.

Er is geen wc.

Drinken en eten zelf meenemen.

Er zijn geen kosten aan verbonden.

Er kunnen maximaal 15 leden mee.

Introducees worden toegelaten, maar LIW leden gaan voor.

Opgave via LIW@knnv.nl

Excursieleider is Willemein Poot

Als je nog geen lid bent van de LIW? Vraag een aanmeldingsformulier aan via liw@knnv.nl

Datum & tijd