LIW-kamp

Ommen (Repelaerhoeve)

Van 23 t/m 25 augustus houden we ons zomerkamp in Overijssel (Salland). We overnachten in de Repelaerhoeve (Ommen).

De activiteiten bestaan uit excursies in de omgeving om op insectenrijke plekken te zoeken en deze dieren in kaart te brengen. Dit zal in kleinere of grotere groepen gebeuren, dit naar eigen behoefte. Door diverse leden worden insecten meegenomen om nader te bekijken. Want lang niet alle insecten zijn in het veld op naam te brengen.

‘s Avonds zijn er bijdragen van leden, dit in de vorm van lezingen met een wisselende lengte.

Dit jaar proberen we ook aandacht aan wespen (in Nederland meer dan 5000 soorten) te geven. Dit in het kader van het Insect van het Jaar: de wesp, dit zal tijdens de excursies en een lezing gebeuren.

De eerste avond eten we een patatje (op eigen kosten), de LIW zorgt de tweede avond voor een Chinese maaltijd.

De kosten zijn € 95,-

Datum & tijd